Edu-akcje - godz. 12.00

Edu-akcje to nasz zupełnie nowy projekt. Przybywajcie, bierzcie udział, korzystajcie!

To cykl działań realizowany w ramach programu Edukacja kulturalna pn. „NOWA EDUKACJA KULTURALNA CENTRUM SZTUKI DZIECKA. SCENA WSPÓLNA W OBSZARZE DZIAŁAŃ LOKALNYCH” finansowanym ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Projekt jest poszerzeniem oferty Centrum o działania artystyczne w obrębie spektakli repertuarowych Sceny Wspólnej. Zakłada spotkania twórcze, warsztaty, publikacje rozwijające i poszerzające perspektywę odbiorczą, zapraszające do refleksji i dyskusji widzów, artystów oraz badaczy sztuki dla dzieci.

Potyczki głosowe

prowadzenie: Marta Kmieciak

16 maja, godz. 12.00 | Scena Wspólna

warsztaty dla grup zorganizowanych | wiek: 10+

bilety: 5 zł / osoba, opiekunowie: 1 zł

zapisy: rezerwacje@csdpoznan.pl; tel. 884 936 747

Warsztaty mają na celu przybliżyć młodym odbiorcom pracę i styl życia śpiewaków operowych na podstawie fragmentów biografii słynnej diwy – Marii Callas. Spróbujemy przeżyć z nią jeden dzień, przechodząc przez „codzienne rytuały”: rozśpiewanie, próbę z dyrygentem, przygotowania do wieczornego spektaklu, występ. Zmierzymy się również z najpopularniejszymi stereotypami ze świata opery. Czy śpiewaczka musi być gruba? Czy śpiewaczka musi być poważna? Czy śpiewaczka potrafi zbić głosem kieliszek?

Marta Kmieciak – absolwentka wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu oraz filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie ukończyła międzywydziałową specjalność operologiczną. W czasie studiów brała udział w licznych projektach muzyczno-teatralnych. W 2015 roku zaśpiewała partię Syreny w spektaklu Pieśni o nocy do muzyki Karola Szymanowskiego w ramach koła studenckiego „Akt”. Na deskach Teatru Polskiego w Poznaniu zadebiutowała partią Doralby w operze L’impresario in angustie Domenico Cimarosy w reż. Zuzanny Głowackiej. Uczestniczyła w projekcie Muzykanty oraz spektaklu Między dwoma światami w reż. Anny Balcerzak, wystawianym na deskach scen poznańskich oraz w ACUD-Theater w Berlinie. Koncertowała w Niemczech i we Francji z EuropaChorAkademie pod batutą Françoisa-Xaviera Rotha. W 2016 roku obroniła dyplom aktorski rolą Matki w spektaklu Udając ofiarę Olega i Władimira Presniakow w reż. Michała Kocurka. Od 2016 roku występuje w Trojankach z muzyką Marty Śniady w reż. Kamili Michalak w Teatrze Polskim w Poznaniu. Obecnie współpracuje z chórem Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.  Swoje umiejętności wokalne doskonaliła podczas warsztatów z takimi pedagogami jak: prof. Antonina Kowtunow, prof. Barbara Mądra-Bednarek, prof. Ubaldo Fabbri oraz piosenkarzami musicalowymi – Edytą Krzemień i Damianem Aleksandrem. Publikowała teksty teoretyczne w książkach: Libretto i przekład, Miraże identyfikacji. Libretto w operze XX i XXI wieku oraz czasopiśmie „Meakultura”.